Just like you – com tu

Us convidem a gaudir de les imatges d’aquest vídeo, on Miguel Lozano, medalla de plata en el campionat mundial de profunditat 2015, es mimetitza amb unes famílies de balenes.

Una meravella de imatges on es reflexa la bondat d’aquests animals.

Dia dels oceans

Avui 9 de juny, ens unim a la celebració anual del Dia dels oceans. A través dels diferents projectes que duem a terme, treballem per la millora i conservació de les seves aigües i per la dels seus hàbitats.

En el link adjunt podreu veure el vídeo del Sr. Rafa Herrero Massieu “World Oceans Day” que segur us agradarà

Conferència sobre el canvi climàtic

Dissabte 6 de maig es va dur a terme la conferència sobre el canvi climàtic de la mà de la Sra. Elvira Carles, directora de la Fundación Empresa y Clima i el Sr. Miquel Ventura, director de la Fundació Mar.

La Sra. Carles, va explicar els efectes negatius que està tenint el canvi climàtic a nivell mundial i per la seva part el Sr. Ventura, els canvis i impactes que aquests estan tenint a la zona del mediterrani. També van donar algunes claus de què fer en el nostre dia a dia per evitar que aquests vagin a més.

En el següent enllaç podran accedir a la ponència de la Sra. Elvira Carles.

Efectes Canvi Climàtic a nivell mundial

Efectes del canvi climàtic

Finals del 2015  va ser molt tranquil, quan ens referim a forts temporals patits a les nostres costes. Això va provocar que la temperatura de l’aigua no baixés dels 14º. Aquest fet, va fer que durant la tardo de 2016 ens trobéssim amb elevats episodis de mortalitat de gorgònies, fins i tot, amb centenars en alguns punts com al Cap de Begur. Els efectes han estat molt negatius en alguns punts, on a principis d’aquest 2017 encara es pot observar alguns exemplars morts coberts per algues oportunistes.

Esperem que aquest any la situació millori degut a les baixes temperatures que s’estan registrant fins ara. Això podria ajudar a que no es repetís la degradació de les comunitats biològiques.

Dues imatges de gorgònies mortes i cobertes per algues oportunistes.

Entrega premi al projecte Mar d’Esperança

El dijous passar el Sr. Jordi Cabarrocas, president de la Fundació Mar, va ser l’encarregat de recollir el premi Nacional Territoris Solidaris, al projecte Mar d’Esperança.

Aquest nou reconeixement ens ajuda, un any més, a programar activitats en el mar amb els nens i nenes que estan patint malalties terribles, donant-los una jornada totalment diferent al seu dia a dia i fora del seu entorn habitual.

Premis Territoris Solidaris BBVA

El passat mes de juny, vam presentar novament el projecte Mar d’Esperança al programa de premis Territoris Solidaris BBVA, en els quals participen, amb les seves votacions, tots els empleats de l’entitat financera BBVA.

El projecte va ser un dels més votats i va sortit guanyador per poder dur a terme una nova activitat amb els nens i nenes que estan hospitalitzats en els centres catalans d’oncologia infantil.

Mar d’Esperança, té el propòsit d’apropar a aquests nens i nenes i a les seves famílies al mar, ja sigui amb una sortida amb catamarà, preparat per a una jornada en la que descobriran que hi ha en el fons marí a través de pantalles de televisió i on els nostres biòlegs pugen al vaixell, en immersions curtes, pops, eriçons, estrelles de mar, etc., com una jornada didàctica a peu de platja, on també podran descobrir part de la fauna marina que hi ha a la zona.

Per a més informació punxeu aquí

Signatura Conveni col·laboració Custòdia Marina

A finals de desembre de 2016, es va signar el conveni de col·laboració entre el Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Sant Feliu de Guíxols i la Fundació Privada Mar, per a la realització d’un projecte de custòdia marina dintre de l’espai de la Xarxa Natura 2000 del Massís de Cadiretes, en el sector situat davant del municipi de Sant Feliu de Guíxols.

Aquest és un projecte molt innovador, que pretén garantir el manteniment i restablir, en un estat de conservació favorable, els hàbitats naturals i les espècies de fauna i flora d’interès comunitari, pels quals s’ha declarat l’espai de la Xarxa Natura 2000 del Massís de Cadiretes.

Per a més informació sobre el projecte, podeu punxar aquí

CREACIÓ D’UN BIÒTOP ARTIFICIAL

La Fundació Mar,  juntament amb l’empresa Q-Star i els estudiants d’arquitectura David Tortajada i Paul Akaba, han dissenyat un biòtop artificial. La necessitat de crear aquest biòtop ve derivada de la valoració de la precària situació actual de la biodiversitat marina de les nostres costes, i alhora, la necessitat de cobrir els serveis de abalisament de les platges en general.

En aquest punt, els biòlegs de la Fundació Mar, van realitzar un anàlisis de la biodiversitat marina potencial que es podria generar en un biòtop artificial. Amb les dades obtingudes, es va treballar amb els arquitectes, quin seria la millor estructura tant per la biota com per la construcció, ja que aquesta haurà de suportar les inclemències del medi.

El resultat del disseny del hàbitat de banda litoral (HBL) és el següent:

Hàbitat de Banda Litoral   (HBL)