DIADA DEL MAR

El Projecte Diada del Mar és una acció de divulgació dels valors mediambientals del nostre entorn litoral i marí en combinació amb activitats dissenyades perquè a través de l’entreteniment i la diversió ant dels més petits com dels grans aprenguin i s’impliquin en la conservació del patrimoni natural. Per aconseguir-ho és imprescindible la participació compromesa dels ajuntaments, les empreses privades i de tota la societat civil en una experiència humanament positiva i culturalment enriquidora.

L’activitat es va iniciar el 2009 en el municipi de Begur amb gran èxit de participació i repercussió en els medis de comunicació.

L’any 2010 i amb motiu de l’Any Internacional de la Biodiversitat, la Fundació Mar amb col·laboració amb la Companyia Passabarret va organitzar la ruta de “La Carpa de la Biodiversió” en tres municipis (Sant Feliu de Guíxols, Begur i Pals). Els més joves van participar d’un espectacle alegre i amè per conèixer la sorprenent biodiversitat que viu en el nostre litoral i el risc que tenim de perdre aquest preuat tresor si no contribuïm activament en la seva millora, cura i conservació.

Coneixedors de l’èxit de les anterior edicions, la Fundació Mar va repetir l’any 2011 i va organitzar, els dies 4 i 5 d’agost, la Carpa de la Biodiversió en els municipis de Pals i Cadaqués, amb el recolzament dels ajuntament d’aquests dos municipis. el Club Nàutic de Cadaqués, Ones i l’Obra Social de “la Caixa”. Durant aquest dos dies, els nostres educadors van explicar als més petits en que consisteix la Biodiversitat i quatre àmbits marins; la platja, el trencament de les onades, la posidonia oceanica i el corall, acompanyats de divertits jocs.