MARIAGE

El projecte MARIAGE és el primer projecte de la Fundació Mar. A partir de l’estratègia europea de Gestió Integrada de Zones Costaneres, diferents experts participen en un ampli diagnòstic que profunditza en diferents àmbits temàtics com la pesca, la biodiversitat, l’energia, les percepcions emocionals, els espais naturals, el desenvolupament socioeconòmic, l’urbanisme… d’una determinada zona del litoral mediterrani occidental. Aquests estudis són la base per aconseguir sensibilitzar i aportar propostes d’actuació perquè la societat s’impliqui en la millora i conservació de l’entorn litoral i marí.

El projecte MARIAGE també integra les recomanacions de la Unió Europea en l’àmbit territorial litoral que són imprescindibles per aconseguir la seva correcta planificació, al mateix temps que integrar el coneixement de la societat del futur i el seu desenvolupament sostenible en equilibri amb l’entorn natural costaner i marí.

El projecte MARIAGE és una acció integradora que, al mateix temps, s’autoalimenta per funcionar de forma indefinida. El projecte està basat en la descripció i estudi científic del patrimoni natural marí i litoral, del nivell de desenvolupament humà que suporta i de la seva interacció mútua. Un seguiment curós de l’evolució d’aquests factors ens faran visualitzar les tendències per prendre mesures i ser conseqüents. Tot aquest coneixement l’hem de transmetre de manera educativa i constructiva a tota la població mitjançant diferents productes i plataformes de comunicació i informació.