PROJECTE AQVAM

aqvam-slider

La Fundació Mar, l’Ajuntament de Pals, La Fundació Abertis i altres empreses amb una àmplia visió de futur estan impulsant la creació del centre AQVAM a les antigues instal·lacions de Radio Liberty a la comarca del Baix Empordà a la província de Girona. Aquest singular i innovador projecte té la missió de connectar a les societats del món amb els elements principals que creen la base física – química i orgànica de la vida a la Biosfera i treballar activament per al seu coneixement i conservació.

El Sol, l’aigua, la llum, el clima, l’oceà, la terra, els ecosistemes, la biodiversitat, l’home, la tecnologia, el bioconeixement i la innovació són alguns dels elements que integren el concepte d’activitat i de funcionament del projecte AQVAM.

1. AQVAM s’estableix com un centre d’aprenentatge lúdic – educatiu i d’estudi amb un gran atractiu turístic que promou el bioconeixement, la cura i la millora de l’entorn natural de l’Empordà i de la seva cultura.
  2. En un segon nivell d’activitat el Centre AQVAM integra unitats de generació d’energia a partir de fonts renovables com el Sol, el vent, les onades, les corrents del mar i la biomassa dels boscos. Totes aquestes fonts potencials d’energia estaran interconnectades a una pila de hidrogen per obtenir energia neta i aconseguir un edifici 0 emissió de Co2.
  3. En un tercer nivell, el Centre AQVAM es planteja com un espai d’exposició -Show Room – per a empreses tecnològiques sostenibles i ecoemprenedores per exposar de forma visible i propera els seus productes i innovació a la societat i als seus clients.