1. ZMB

El impacte que pateix el nostre litoral degut a l’ús no sostenible d’aquest, és cada dia més gran. Menys d’un 2% de les aigües de l’estat estan protegides. A Catalunya hi ha 85.651,69 ha. marines incloses dintre de la Xarxa Natura 2000 que haurien de tenir algun pla de gestió aprovat. Aquestes àrees tenen hàbitats, espècies i ecosistemes d’interès comunitari i haurien de tenir alguna figura de regulació o protecció. Tot i això, el terme “Reserva” sempre ha sigut conflictiu, fent-se servir en molts casos indegudament. Per aquest motiu, hem impulsat una nova figura de protecció que involucri a tota la societat i permeti un ús sostenible del litoral acord amb la situació actual. Les Zones Marines per al Bioconeixement (ZMB) són zones marines per a la promoció del bioconeixement que, gestionades mitjançant acords de custòdia Marina, busquen la participació activa de tota la societat, fent necessària la qualitat i problemes de les zones d’interès i participen, democràticament i per dret, en la presa de decisions i s’impliquin en les accions de conservació i de la gestió activa de l’entorn.

De moment, les ZMB s’estan impulsant en el municipi de Sant Feliu de Guíxols (Girona), concretament en 2 zones del seu litoral incloses dintre de la Xarxa Natura 2000 marina. La primera és la costa llevantina del municipi, que compren la zona de Els Secains, Les Balelles i els Esculls d’en Blanc. La segona zona és la compresa entre Port Salvi i Cala Vigatà, suposant una superfície total de 38,35 ha. (14,71 i 23,64 ha. respectivament).

Acompaña-Mapa-1_petit

Acompaña-mapa-2_petit