ECOINNOMAR | Innovar per a un progrés més ecològic i sostenible

ecoinnomar-slider

Ecoinnomar és una iniciativa que té la missió de promoure la innovació tecnològica i l’eco disseny per aconseguir un progrés més sostenible i ecològic en equilibri amb la natura i la biodiversitat. En aquest context la nostra organització treballa en diferents projectes amb la participació d’empreses tecnològiques i instituts de investigació per crear sinergies que ens permetran aconseguir un òptim nivell d’activitat i excel·lència optimitzant recursos i obtenint bons resultats.

Una de les nostres primeres actuacions va ser la nostra col·laboració amb l’empresa Innovanautic per a la promoció del Ferreret, un veler ecològic que utilitza fonts renovables derivades del Sol i el vent per propulsar motors elèctrics d’alta eficiència que, junt a l’ús de bateries de sal fosa, permeten una navegació silenciosa i lliure de CO2. El Ferreret, muntat amb aquesta innovadora tecnologia va ser presentat en societat i al sector nàutic en els ports més importants de la costa catalana realitzant més de 350 milles marines, única i exclusivament amb el nostre principal motor per excel·lència: el Sol.

Actualment estem col·laborant amb representants del sector agroforestal espanyol i amb centres de investigació de prestigi internacional per al desenvolupament de línies de treball enfocats a obtenir bioresines naturals per a la fabricació de biocomposites. Amb la suma d’aquestes dues iniciatives, la propulsió elèctrica i els biocomposites crearia la ECONAU. La nostra missió en aquest camp és promoure que la nova industria tingui bones alternatives a la dependència dels productes derivats del petroli, creant ocupació en el sector primari, la millora dels boscos, del paisatge i de la conservació de la biodiversitat.

També, amb aquesta interessant tecnologia per a la producció d’energia ha estat utilitzada per la Fundació Mar per introduir eco disseny a projectes de petits hotels eco turístics d’Amèrica Llatina i a zones ecològicament molt fràgils d’elevada biodiversitat que necessiten innovació tecnològica per la generació d’energia neta i sostenible.

Una altre acció molt interessant en aquest marc de l’eco innovació és la promoció de l’ús sostenible i lliure de l’aigua dolça en zones desfavorides del món. Per fer front a aquest repte col·laborem amb un important grup multinacional de gestió integral de l’aigua i amb ONG’s de cooperació internacional. El nostre objectiu és el desenvolupament tecnològic d’equips compactes i autònoms per a l’obtenció d’aigua depurada en zones de conflicte, de fam, camps de refugiats o altres espais de desenvolupament humà on l’aigua és un factor limitant. En un futur amb aquesta tecnologia volem promoure l’ús lliure, sostenible i universal de l’aigua a qualsevol lloc del món.

Vols saber més sobre el Projecte ECOINNOMAR?

Change in Theme Options or on the cause edit page