MARIAGE | Litoral vs. desenvolupament

mariage-slider

La majoria de la població mundial viu a les zones litorals continentals. Fer possible la implantació i el desenvolupament de les nostres metròpolis, de les infraestructures associades per acollir a tota la població creixent, comporta una important transformació del medi natural, els ecosistemes i del paisatge. El problema és que el model de desenvolupament que utilitzem per crèixer és molt car a nivell ecològic, social i econòmic i per això esdevé insostenible.

Les reflexió és la següents: Creixem gràcies a la nostra capacitat d’utilitzar l’energia i els recursos naturals sense tenir en compte els costos ambientals i la pèrdua de la nostra qualitat de vida. Si volem garantitzar el nostre futur i conservar el patrimoni natural, essencial per la nostra supervivència, hem d’adoptar un nou model de desenvolupament i fer-lo més raonable, ecològic i sostenible. Per això és necessari disminuir dràsticament la nostra dependència al petroli, reduir la petjada ecològica per habitant i donar valor econòmic al capital natural i ser més solidaris i coherents amb la resta del món. Tot això tard o d’hora passarà perquè el cost eco social i el preu dels recursos naturals i de l’energia són ja inabordables pet tenir una economia sanejada. Per tant, o bé s’implanta un canvi de consciència social i de model econòmic on es prioritza l’ús de les energies renovables, el consum responsable i l’economia del bé comú o ens dirigim a un carrer sense sortida.

En aquest context, la Fundació Mar aposta per afavorir un canvi de mentalitat i actitud de la societat davant l’entorn amb el desenvolupament del projecte MARIAGE. Aquesta iniciativa té l’objectiu de diagnosticar l’estat ecològic del medi litoral i marí de manera permanent i valorar les interaccions que es produeixen com a conseqüència del desenvolupament.

MARIAGE busca el coneixement adquirits pels experts més destacats en cada temàtica d’interès i tradueix aquesta informació amb un missatge pla i directe per a la societat. Per que la informació elaborada tingui més força es vesteix amb imatges inèdites i impactants d’extrema bellesa que facilitin la compressió del missatge a la societat a una relació i a un diàleg beneficiós de l’entorn.

El projecte MARIAGE ve desenvolupant-se des de l’any 2007, havent estudiat fins avui, gran part del litoral català, des de el nord del Cap de Creus fins a la zona més meridional de la costa, més al sud del Delta de l’Ebre i també una part significativa de les Pitiüses a les Balears. En els diferents treballs realitzats, a partir dels quals s’han publicat llibres i altres materials, han participat més de 30 professional, passant perles percepcions socials davant la natura, l’ús del territori, el paisatge o la pesca.

En un futur MARIAGE té l’objectiu de ser un referent informatiu sobre l’estat real del medi ambient litoral i marí de les nostres costes, de les interaccions amb les activitats antropogèniques, dels límits, de les conseqüències i impactes ambientals i de com actuar de forma integrada i sinèrgica entre els diferents agents socials. En síntesi, les idees força que vesteixen tots els informes i que són el resultat de les valoracions dels experts ens han de facilitar assolir l’equilibri anhelat entre el progrés humà i la conservació de natura que ens acull.

Vols saber més sobre el Projecte MARIAGE?

Change in Theme Options or on the cause edit page