ZMB | Zona Marítima para el Bioconocimiento

El impacte que pateix el nostre litoral degut a l’ús no sostenible d’aquest és cada dia més gran. Menys d’un 2% de les aigües de l’estat estan protegides. A Catalunya hi ha 85.651,69 ha. marines incloses dintre de la Xarxa Natura 2000 que haurien de tenir algun pla de gestió aprovat. Aquestes àrees tenen hàbitats, espècies i ecosistemes de interès comunitari i haurien de tenir alguna figura de regulació o protecció. Tot i això, el terme “Reserva” sempre ha sigut conflictiu, fent servir en molts casos indegudament. Per aquest motiu, hem impulsat una nova figura de protecció que involucri a tota la societat i permeti un ús sostenible del litoral acord amb la situació actual. Les Zones Marines per el Bioconeixement (ZMB) són zones marines per a la promoció del bio coneixement que, gestionades mitjançant acords de Custòdia Marina, buscant la participació activa de tota la societat, fent necessària la participació local en la recol·lecció de la informació necessària per diagnosticar la qualitat i problemes de les zones de interès i participen, democràticament i per dret, en la presa de decisions i s’impliquen en les accions de conservació i de la gestió activa de l’entorn.

De moment, les ZMB estan impulsant en el municipal de Sant Feliu de Guíxols (Girona), concretament en 2 zones del seu litoral incloses dintre de la Xarxa Natura 2000 marina. La primera és la costa llevantina de la localitat, que compren la zona de Els Secains, Les Balelles i Els Esculls d’en Blanc. La segona zona és la compresa entre Port Salvi i Cala Vigatà, suposant una superfície total de 38,35 ha. (14,71 i 23,64 ha. respectivament).

Amb la col·laboració de:

BIODIVERSIDAD LOGO

Vols saber més sobre el Projecte ZMB? Fes clic aquí.

Change in Theme Options or on the cause edit page