La Fundació Mar demana a les administracions públiques compromís i acció per la conservació del medi marí costaner i reclama la implicació del sector turístic i naval

Posted in: Uncategorized @ca
Tags:

L’ús intensiu de l’entorn marí a la costa catalana i la falta d’un pla estratègic de conservació per part de les administracions públiques posen en risc la conservació perdurable de la biodiversitat, l’actiu més important del turisme i del sector pesquer.

Per 7è any consecutiu la Fundació Mar presenta als mitjans de comunicació i a la societat els resultats dels treballs de seguiment sobre l’estat ecològic del medi marí de la costa catalana que, en el marc del projecte Silmar, s’han realitzat durant el darrer any en les 18 zones de control. Enguany, el projecte Silmar ha comptat amb la col·laboració directe de l’associació Graëllsia que treballa en projectes d’estudi i comunicació ambiental a la zona de Tarragona i, concretament, ens han ajudat a fer el seguiment de les 4 estacions Silmar d’aquest tram de costa. Aquest any, a més de realitzar un informe de cada una de les estacions de control (Silmar.doc), hem realitzat un informe global Silmar (IGS) de tota la costa catalana.

L’objectiu d’aquest informe global és el de resumir tota la informació obtinguda al llarg de tota la costa catalana, posant en rellevància els indicadors ecològics i mediambientals més significatius de la diagnosi i avaluar les tendències al canvi des d’un marc més global del front marí de Catalunya. Altres elements que destaquen del IGS és la informació obtinguda sobre la qualitat de les aigües del front marí de la costa mitjançat anàlisi de les comunitats mediolitorals presents en substrat rocós (Carlit). Al contrari que una analítica estàndard d’una mostra d’aigua, que seria com una fotografia del moment en què aquesta s’agafa, el mètode Carlit, vindria a ser com una sèrie de fotogrames històrics, una verdadera pel·lícula, del que ha passat a nivell ambiental en el front litoral que s’estudia. Enguany hem dedicat esforços a establir les eines de treball per aplicar el mètode i ho hem fet a la costa de Sant Feliu de Guíxols i Castell-Platja d’Aro.

Consulteu la  Nota Premsa IGS 2015_2016